Japan Air Lines Douglas DC-6

<Reg.No.をクリックすると個別の画像ページを見ることができます。>
<写真をクリックすると画像が拡大します。戻る場合はブラウザの戻るを押して下さい。>

日本航空は戦後の航空再開後国際線機材として定評の高いDouglas DC-6Bを採用した。この頃DC-6Bは人気が早期の高く入手が困難なため貨物型のDC-6Aを米国の貨物輸送会社より3機(JA6201,JA6202,JA6203)調達し旅客仕様にして路線に投入した。その後2機の新品(JA6205,6206)、後に国内線用として3機の中古機(JA6207,JA6208,JA6209)及び訓練用として1機(JA6210)を調達し後に購入したDC-7Cより長く1969年まで使用した。

Reg.No. JA6201 JA6202 JA6203 JA6205 JA6206 JA6207
PHOTO
Type Douglas DC-6A Douglas DC-6A Douglas DC-6A Douglas DC-6B Douglas DC-6B Douglas DC-6B
C/N 43296 44069 44070 44432 44433 45060
F/N City of Tokyo City of Kyoto City of Nara City of Osaka City of Nagoya City of Fukuoka
Prev. Reg. N90807 N34953 N34945 - - N93117
Reg.Date 1953/3/24 1953/8/1 1953/8/19 1954/9/1 1954/9/1 1962/4/3
Cld.Date 1968/7/26 1965/12/16 1968/6/28 1966/8/24 1966/5/26 1969/4/26
Fate/Remarks sold to Onyx Co. Switzerland as PH-TRI sold to Foreign Air Transport Co. USA as 5N-AFT sold to Onyx Co. Switzerland as PH-TRG sold to Faucett Peru as OB-R-546 sold to Faucett Peru as OB-R-827 sold to Boreas Co. USA
Reg.No. JA6208 JA6209 JA6210 A A A
PHOTO A A A
Type Douglas DC-6B Douglas DC-6B Douglas DC-6B A A A
C/N 45067 45173 44057 A A A
F/N City of Sapporo City of Yokohama - A A A
Prev. Reg. N93116 N93118 N90772 A A A
Reg.Date 1962/4/26 1962/7/13 1964/6/25 A A A
Cld.Date 1968/7/3 1966/9/22 1967/7/17 A A A
Fate/Remarks sold to Onyx Co. Switzerland as PH-TRK sold toTrans-Union as F-BNUZ use only for training./sold to Pacific Airmotive Co.USA as N90772 A A A

BACK TO JAL page HOME